Recensie: Om nooit te vergeten – Sarah Jio

IMG_20210105_092415_279 (1)

Auteur: Sarah Jio
Uitgever: Boekerij
Prijs: €19,99
Waardering: ⭐⭐⭐⭐

Om nooit te vergeten trok vrijwel direct mijn aandacht in de brochure van Boekerij. Hoewel ik nog nooit eerder een boek van Sarah Jio had gelezen was er geen twijfel over mogelijk: dit boek moest ik lezen! Wat ik ervan vond? Ik vertel het jullie vandaag!

Waar gaat Om nooit te vergeten over?
Kailey Crane zit tegenover haar kersverse verloofde, Ryan, in een van de chicste restaurants van Seattle, en realiseert zich hoe gelukkig ze zichzelf mag prijzen. Ze heeft een fantastische baan en tegenover haar zit de geweldige man met wie ze haar toekomst wil delen. Als ze het restaurant verlaten, wordt Kaileys aandacht getrokken door een magere zwerver. Alsof hij haar blik voelt kijkt de dakloze op en met een schok herkent ze Cade McAllister, ooit de liefde van haar leven.

Toen Kailey en Cade elkaar tien jaar eerder ontmoetten, voelden ze zich vanaf de eerste seconde sterk tot elkaar aangetrokken, alsof de een de aanvulling was van de ander. Toen Cade plotseling verdween was Kailey er kapot van, maar ze raapte de brokstukken bij elkaar en ging verder. Nu besluit ze deze schim van haar vroegere geliefde te helpen zíjn leven weer op te pakken, in eerste instantie in het geheim. Al snel beseft ze dat ze voor een onmogelijke keuze staat: hoe ver is ze bereid te gaan voor ware liefde?

Screenshot_20210108-135922__01
In Om nooit te vergeten volgen we Kailey Craine. Tien jaar geleden verdween Cade, de liefde van haar leven. Kailey heeft geen idee wat er met hem is gebeurd, waar hij is gebleven en waarom hij nooit meer contact heeft gezocht. Als ze Cade onverwachts tegenkomt als dakloze zwervend op straat breekt haar hart. Ze is vastbesloten om hem te helpen, maar ten koste van wat?

“Het ruikt binnen naar zweet, vochtig tapijt en oude sigarettenrook, maar ook naar verdriet en versplinterde dromen.”

Ik ben positief verrast door de vlotte en uitnodigende schrijfstijl van auteur Sarah Lio. Ze weet je vanaf de eerste bladzijde mee te nemen in een hartverscheurend liefdesverhaal. Wees gewaarschuwd: Om nooit te beginnen is verrekte moeilijk weg te leggen. Je wordt compleet meegesleept in het verhaal, de emoties en de interessante karakters. De liefde die de hoofdpersonages voor elkaar voelen is zo sterk door Sarah Lio op papier gezet dat je het als lezer gewoon voelt. Daarnaast bevat het boek, vooral in het begin, een magnifieke opbouw en een fijne vertelwijze. Sarah Jio heeft er namelijk voor gekozen om te vertellen over zowel het heden als het verleden. Hierdoor krijg je extra informatie, waardoor je als lezer continu nieuwsgierig wordt gemaakt om door te blijven lezen

Hoewel ik enthousiast ben stelt het einde van het verhaal mij enigszins teleur. Het voelde te gehaast aan waardoor de prachtige opbouw teniet werd gedaan. Desondanks heeft Sarah Jio mij weten te betoveren met dit hartbrekende verhaal dat je vanaf de eerste pagina weet te fascineren. Om nooit te vergeten is mijn eerste kennismaking met auteur Sarah Jio en zal ook zeker niet het laatste boek zijn dat ik van deze auteur lees.

Bestel Om nooit te vergeten via bol.com

Bedankt Boekerij voor het recensie exemplaar.

Een gedachte over “Recensie: Om nooit te vergeten – Sarah Jio