Recensie: Twaalf dagen voor kerst – Jenny Bayliss

IMG_20201019_092213_886
Auteur: Jenny Bayliss
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Prijs: €19,99
Waardering: ⭐⭐⭐,5

De prachtige cover van Twaalf voor dagen voor kerst trok direct mijn aandacht. Toen het boek werd bezorgd ben ik er vrijwel direct in begonnen. Vandaag vertel ik jullie wat ik ervan vond! Lees je mee?

Waar gaat Twaalf dagen voor kerst over?
Als het op relaties aankomt zegt de vierendertigjarige Kate Turner graag ‘bah, laat maar’. Haar slaperige woonplaats Blexford zit immers niet bepaald vol met datewaardige, leuke mannen. Trouwens, waarom zou ze een man nodig hebben nu ze haar geluk heeft gevonden in haar carrière als ontwerper en in haar ‘bijbaantje’ als bakker voor het café van haar jeugdvriend Matt? Maar dan schrijft Kates goedbedoelende beste vriendin Laura haar in bij een datingbureau. Daar beloven ze eenzame singles te helpen om de liefde te vinden voor de kerstvakantie begint…

Screenshot_20201019-205227__01

In Twaalf dagen voor kerst volgen we Kate. Ze heeft niet erg veel geluk op liefdesgebied en hier heeft ze ook vrede mee. Haar beste vriendin Laura heeft hier allesbehalve vrede mee, ze gunt haar vriendin een leuke man! Daarom besluit ze dat Kate zich in moet schrijven bij een datingbureau. Het datingbureau organiseert twaalf dates in aanloop van kerstmis. Matt, de beste vriend van Kate, is nogal sceptisch over deze manier van daten. Zal Kate hem het tegendeel bewijzen? En de liefde van haar leven vinden tijdens een van de twaalf dates?

De lange hoofdstukken en de mijns inziens niet helemaal passende vertaalde woorden zorgden ervoor dat ik niet meteen gecharmeerd was van Twaalf dagen voor kerst. Bovendien las het boek door de vreemd gekozen woorden niet zo vlot weg als ik had gehoopt. Desondanks weet Jenny Bayliss de lezer geleidelijk aan mee te nemen in de kerstmagie die ze heeft gecreëerd. Het winterse weer, het gemoedelijke dorpje en de twaalf dates voor Kerstmis zorgen voor het ultieme kerstgevoel.

Elk hoofdstuk staat in het teken van een van de twaalf dates van Kate. De afspraakjes vinden allemaal plaats op een romantische locatie waar de kerstsfeer ook echt voelbaar is. De dates zelf variëren van schattig, grappig tot tenenkrommend. Het verhaal was al vrij snel voorspelbaar, maar wat mij betreft hoort dit simpelweg bij kerst.

Twaalf dagen voor kerst bevat een heerlijke kerstsfeer wat ervoor zorgt dat je niet kan wachten om je eigen kerstboom op te zetten en mee te blèren met je favoriete kerstmuziek!

Bestel Twaalf dagen voor kerst via Bol.com

Luitingh-Sijthoff  bedankt voor het recensie exemplaar