Recensie: Riverdale, De roadtrip – Micol Ostow

IMG_20190821_183248_282

Auteur: Micol Ostow
Uitgever: Moon
Prijs: €16,99
Waardering: ⭐⭐⭐

Een tijdje terug konden jullie mijn recensie lezen van Riverdale – Hoe het allemaal begon. Afgelopen maand verscheen het nieuwe boek van Micol Ostow, Riverdale – De roadtrip. Benieuwd wat ik hiervan vond? Ik vertel het jullie vandaag.

Waar gaat Riverdale – De Roadtrip over:
Als Archie, Betty, Veronica en Jughead een road trip gaan maken, hopen ze even aan hun problemen te ontsnappen. Maar ze komen er al snel achter dat Riverdale hen overal achtervolgt… ook als ze het stadje verlaten.

Archie is aangeklaagd voor moord en alles wijst erop dat hij schuldig is. Betty, Veronica en Jughead weten dat Hiram Lodge Archie de schuld in de schoenen probeert te schuiven, maar hoe kunnen ze dat aantonen?

Ze besluiten terug te gaan naar Shadow Lake om Archies onschuld te bewijzen. Het is alles of niets. Hun plan moét slagen. Met alle gevolgen van dien…

Screenshot_20190827-185801__01__01

Inmiddels weten de meesten van jullie dat ik een groot fan ben van de Netflix-serie Riverdale. Ik kan dan ook niet wachten op seizoen 4! Inmiddels zijn er ook Riverdale boeken geschreven door Micol Ostow. En dat is goed nieuws voor alle Riverdale fans die alles over hun favoriete personages willen weten. Deze boeken geven je nét wat meer informatie over de karakters en als echte fan word je hier natuurlijk hartstikke blij van!

In dit tweede deel Riverdale – De roadtrip kom je te weten wat je favoriete Riverdale personages  deden tussen seizoen 2 en 3. Het is daarom een pré dat je deze serie hebt gekeken anders snap je weinig van dit boek. Bovendien lees je dan spoilers over seizoen 1 en dat zou zonde zijn!

Dit deel viel mij helaas een beetje tegen. Door het eerste boek werd ik meteen heel enthousiast over deze boekenserie. Misschien had ik hierdoor te hoge verwachtingen gekregen. Naar mijn mening werd er in dit deel niet iets nieuws verteld. Hoewel dit natuurlijk logisch is, want het moet in lijn zijn met de Netflix-serie. Desondanks ben ik fan van de schrijfstijl van Micol Ostow. Je leest grotendeels vanuit de perspectieven van: Betty, Archie, Jughead en Veronica. Maar Micol Ostow laat ook andere personages aan het woord. En dat vind ik erg tof! Hierdoor leer je iedereen uit Riverdale namelijk steeds beter kennen.

Ondanks dat dit deel niet echt mijn boek was, hoop ik dat Micol Ostow meer boeken over Riverdale gaat schrijven en Uitgeverij Moon deze gaat vertalen (ik kwam op internet namelijk al een deel 3 tegen!) Ik vind het namelijk ontzettend leuk dat je op deze manier je favoriete personages nóg beter leert kennen. En voor echte Riverdale fans zijn deze boeken natuurlijk een échte mustread.

Bestel het boek bij Bol.com

Bedankt uitgeverij Moon voor het recensie exemplaar.

Plaats een reactie