Filmrecensie: Fast & Furious: Hobbs & Shaw

premiere

Gisteren vond de première van Fast & Furious: Hobbs & Shaw plaats. Ik reisde af naar Amsterdam om de première bij te wonen. Vandaag vertel ik jullie wat ik van de film vond.

Als ik denk aan een actiefilm dan denk ik al gauw aan Jason Statham. Ik zal dan ook maar meteen eerlijk bekennen dat hij een van mijn favoriete acteurs is. Als Statham in een film speelt dan moet ik hem gewoon zien! Samen met Dwayne Johnson speelt hij de hoofdrol in Fast & Furious: Hobbs & Shaw. Dit is de eerste stand-alone film van de wereldwijd succesvolle Fast & Furious franchise.

Waar gaat Fast & Furious: Hobbs & Shaw over?
In ‘Hobbs and Shaw’ volgen we beveiligingsagent Hobbs (Dwayne Johnson) en huurmoordenaar Shaw (Jason Statham). In Fast & Furious 7 werden ze voor het eerst met elkaar geconfronteerd. Er heerst nog steeds een vijandige sfeer als ze verplicht moeten samenwerken om slechterik Brixton (Idris Elba) tegen te houden. Brixton is half-mens half-machine en is ongelofelijk sterk. Hij wilt een gevaarlijk virus in handen krijgen, waardoor de mensheid voor altijd zou kunnen veranderen. Helaas is de onverschrokken MI16-agente Hattie (Vanessa Kirby), de zus van Shaw hem te slim af. Waardoor het echte kat en muis spel pas echt kan beginnen!

Wat vond ik van de film?
Statham en Johnson hebben een goede chemie op het grote scherm en het is een aangenaam duo om naar te kijken. Juist omdat ze elkaars tegenpolen zijn werkt het verhaal zo goed. Het is leuk dat je gaandeweg de film ontdekt dat ze overeenkomsten hebben. Desondanks wordt de strijdbijl tussen de twee niet zo makkelijk begraven. Naast twee stoere mannen is er ook een grote rol weggelegd voor de onverschrokken Hattie (Vanessa Kirby), een stoere powervrouw. Fast & Furious: Hobbs & Shaw is mijns inziens niet te vergelijken met de andere Fast & Furious films. Verwacht bijvoorbeeld geen stoere gepimpte auto’s en heftige straatraces. Al heeft de bad guy Brixton (Idris Elba) wél een indrukwekkende transformer-achtige motor. Deze motor levert heftige achtervolging scènes op waar je met open mond naar kan kijken. Fast & Furious: Hobbs & Shaw is een fantastische film met geweldige stunts, goede acteurs en veel actiescènes die elkaar in een vlot tempo afwisselen. Hierdoor verveelt de film geen moment. Dit is knap aangezien de film een tijdsduur heeft van 134 minuten. Het grootste pluspunt van de film vond ik wel de dosis humor. Ik heb ontzettend veel gelachen om de (woord)grappen die in de film zaten en ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten door de actiescènes. Kortom hou je van een goede actiefilm met een goede dosis humor? Race dan naar de bioscoop, want Fast & Furious: Hobbs & Shaw zal jou dan absoluut niet teleurstellen.

2 gedachtes over “Filmrecensie: Fast & Furious: Hobbs & Shaw