Recensie: The Renegades 1, Wilder – Rebecca Yarros

Screenshot_20190423-180528__01
AUTEUR: Rebecca Yarros
UITGEVER: Zomer en Keuning
PRIJS: €15,-
WAARDERING: ⭐⭐⭐⭐,5

De Renegades serie trok mijn aandacht, omdat het mij in eerste instantie aan de boekenseries: De royals en De deal deed denken. Deze series staan hoog op mijn guilty pleasure lijstje, waardoor ik meteen wist dat ik de Renegades serie moest lezen. Afgelopen week kreeg ik de complete boekenserie binnen. Door de zomerse covers en het heerlijke weer besloot ik meteen in Wilder, het eerste deel van De Renegades serie te beginnen. Benieuwd wat ik ervan vond? Ik laat het je weten in deze recensie.

Wilder, leek me een ontzettend leuk boek om bij weg te zwijmelen. Dat had ik echter mis! Ja, natuurlijk kon ik heerlijk weg zwijmelen, maar het verhaal had zoveel meer in petto. Vooral omdat we in het verhaal Paxton (artiestennaam: Wilder) volgen die een echte adrenaline junkie is. Dit zorgt ervoor dat je tijdens het lezen af en toe je adem inhoudt van spanning.

Waar gaat Wilder over?
Wilder gaat over Leah. Zij krijgt de kans om een jaar lang te studeren aan boord van een cruiseschip dat de hele wereld over vaart. De enige voorwaarde? Een medestudent bijles geven en zorgen dat hij ook slaagt. Dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan, blijkt al snel als ze haar leerling ontmoet. Paxton Wilder is ongelofelijk aantrekkelijk, en ongelofelijk niet bezig met studeren. Wilder maakt deel uit van een stuntteam, de Renegades, en dat is voor hem het enige wat telt. Ervoor zorgen dat hij zijn studie serieus gaat nemen zal haar dus behoorlijk wat moeite kosten. Maar misschien heeft hij haar ook wel wat te leren.

IMG_20190420_093534_058

De setting van het verhaal is zo ontzettend origineel bedacht. Het verhaal vindt namelijk plaats op een cruiseschip en neemt je hierdoor mee naar prachtige plaatsen. Paxton maakt samen met Landon (Nova) en Penna (Rebel) Youtube stunt video’s waarin zij telkens de grens opzoeken. Tijdens het lezen had ik al gauw door dat de vervolg delen niet over Paxton zouden gaan, maar over de andere leden van De Renegades. Tijdens het lezen werd ik hierdoor al nieuwsgierig waar hun verhaal over zou kunnen gaan.

Hij was net een magneet, hypnotiserend. Niet alleen zijn lichaam, zijn gezicht of de tattoos. Hij gaf me het gevoel dat alles mogelijk was, dat er een hele nieuwe wereld op me wachtte om binnen te gaan en te ontdekken. Hij was alles wat ik niet was, maar door hem voelde ik dat ik het wel zou kunnen zijn.

Ondanks de ruigheid van Paxton merk je dat Leah gaandeweg het verhaal zijn zachte kant weet te raken. Vanaf het eerste hoofdstuk heb je meteen door dat Leah iets heftigs heeft meegemaakt, waardoor ze niet makkelijk mensen toelaat in haar leven. Weet Paxton de muur die zij zo zorgvuldig heeft opgebouwd af te breken?

In Wilder volgen we afwisselend Paxton en Leah. Rebecca Yarros weet de aandacht van de lezer goed vast te houden, omdat er veel afwisseling in het verhaal zit. Door de spannende momenten, de romantiek en het gevoel dat er wat groots staat te gebeuren wordt het verhaal geen moment saai. De hoofdpersonages Paxton en Leah vullen elkaar aan. Ze halen het beste in elkaar naar boven.

Wat een heerlijk boek is WilderRebecca Yarros weet de spanning goed op te bouwen waardoor je het boek binnen enkele dagen uitleest. Wilder wist mij absoluut te verrassen! Het boek bevat geweldige personages, is spannend en bevat romantiek. Wat wil je nog meer? Precies, het volgende deel lezen! Ik kan niet wachten om in Nova te beginnen. En op deze manier Landon beter te leren kennen.

Bestel Wilder via bol.com

Bedankt Zomer en Keuning voor het recensie exemplaar